Palea Fokea

Palaia Fokaia (Greek: Πάλαια Φώκαια meaning Old Phocaea) is a former community and a town (pop. 2,436 in 2001) in southeastern Attica. Since the 2011 local government reform it is part of the municipality Saronikos, of which it is a municipal unit.

Palaia Fokaia is located approximately 40 km SE of Athens, S of the Eleftherios Venizelos International Airport, NW of Cape Sounio. Souniou Avenue (GR-91) connects Palaia Fokaia with Athens and Sounio. Another road runs east towards Lavrio.

Mountains cover the eastern part of the community, consisting mostly of rocks and grasslands. Forests lie to the east and to the north. The remaining area, including one further northwest, is covered by farmlands and residential buildings. Rocky seashore dominates the southern part. In general, the terrain is quite hilly, apart from the northwest which is mostly flat. The community includes town of Thymári (pop. 687) and the small, rocky and deforested island of Patroklos (Νήσι Πατρόκλου Nisou Patroklou), which is uninhabited.

The population was rural until the 1960s. Farmlands used to dominate the northern part. Suburban housing appeared in the 1980s and, by the 1990s, the majority of population was urban. Later, Palaia Fokaia became part of the Athens Metropolitan Area. Tourism and commerce have been the most popular business sectors in Palaia Fokaia after the shift from a rural economy.

The town has restaurants, shops, bars and taverns, next to the beach and surrounding the highway. Hotels also cover the coastline. Trees surround the coastline, from the junction of the highway with the road to Kalyvia Thorikou all the way to the eastern part of the beach. A park is in the centre of the area and a beach lies to the west and an amusement park used mainly in the weekends lies to the northwest.

 

Παλαια Φωκαια

Η Παλαιά Φώκαια είναι παραθαλάσσιος οικισμός της νομαρχίας Ανατολικής Αττικής. Βρίσκεται τις ακτές του Σαρωνικού, ανάμεσα στο Σούνιο και στην Ανάβυσσο. Διοικητικά ανήκει στον δήμο Σαρωνικού.

Ο οικισμός της Παλαιάς Φώκαιας δημιουργήθηκε την δεκαετία του 1920 μετά την εγκατάσταση προσφύγων από την Φώκαια της Μικράς Ασίας. Ο οικισμός ονομάστηκε Παλαιά Φώκαια και όχι «Νέα» όπως συνηθίζεται στους προσφυγικούς οικισμούς για τον ακόλουθο λόγο. Το 1250 μ.Χ. κάτοικοι της Φώκαιας ίδρυσαν ένα νέο χωριό 9 χλμ. βορειότερα της Φώκαιας, το οποίο ονομάστηκε Νέα Φώκαια. Τα επόμενα χρόνια ο οικισμός που βρισκόταν στην αρχαία τοποθεσία ονομάστηκε Παλαιά Φώκαια για να διακρίνεται από τον νεότερο. Οι πρόσφυγες που εγκαταστάθηκαν στην περιοχή της Αναβύσσου και προέρχονταν από την Παλαιά Φώκαια, δεν έδωσαν στον οικισμό που ίδρυσαν το όνομα Νέα Φώκαια γιατί με αυτό το όνομα υπήρχε άλλο χωριό στην Μικρά Ασία. Έτσι ο νέος οικισμός διατήρησε το όνομα «Παλαιά Φώκαια», που ήταν το όνομα της ιδιαίτερης πατρίδας τους.

Ο οικισμός εντάχθηκε αρχικά στην κοινότητα Καλυβίων Θορικού ενώ από το 1947 αποτέλεσε ξεχωριστή κοινότητα. Στα όρια της κοινότητας αναγνωρίστηκε το 1971 και ο οικισμός Θυμάρι Η κοινότητα Παλαιάς Φώκαιας καταλάμβανε έκταση 22,9 Km2 και είχε πληθυσμό 2.051 κατοίκους, σύμφωνα με την απογραφή του 2001. Καταργήθηκε με την εφαρμογή του προγράμματος Καλλικράτης, το 2011, και εντάχθηκε στον νέο δήμο Σαρωνικού

 

5scn0002 5scn0003 5scn0004 5scn0005 5scn0007
5scn0008 5scn0009 5scn0010 5scn0011 5scn0012
5scn0013 5scn0015 5scn0016 5scn0017 5scn0018

  

Απαγορεύεται κατά τον Ν.2121/1993 και κατά τη διεθνή σύμβαση της Βέρνης η αναδημοσίευση και γενικά η αναπαραγωγή ολική, μερική, περιληπτική η κατά παράφραση, η διασκευή, απόδοση του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιοδήποτε μέσο και τρόπο, μηχανικό, ηλεκτρονικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, άνευ προηγούμενης έγγραφης άδειας του Γιωργου Τρουλινου και τών συντελεστών της Ιστοσελιδας. Φωτογραφιες: Γιωργος Τρουλινος, Κειμενα: Wikepedia και Βικιπαίδεια

 

 

copyright 2011 landscapes.gr || Design & Development adtech.gr || All rights reserved