Markopoulo

Markopoulon is a suburban town in southeastern Attica in the Mesogaian plain north of the mountains, approximately 30 km SE of Athens, S of Rafina, S of the Eleftherios Venizelos International Airport, SW of the Attiki Odos (numbers 6 and 62) and N of Lavrio. Markopoulo is linked with GR-91 (Glyka Nera - Sounio) and there are two lanes stretching down to Lavrio. Since the late-20th century, Markopoulo has been bypassed to the southwest. Markopoulo once had a railway station and was linked with rail linking near Kifissia and Lavrio. Markopoulo also has the only road linkinbg north to Artemis. Today, the nearest Proastiakos rail lies to the north. A part of Markopoulo includes Porto Rafti.

During the 2004 Summer Olympics, Markopoulo was world famous for its equestrian centre (Markopoulo Olympic Equestrian Centre) to the southeast and about 3 km from the main route into the mountains, and the shooting centre (Markopoulo Olympic Shooting Centre) located in the 
hills southwest of town and about 2.5 km west of the highway. Since the Olympics, the sporting centres have been shut down for future uses. The mountains lie to the south and the southeast. The northwestern portion of a taller mountain to the southeast is used for a huge mining area, which is about 70 ha of land. Farmlands surround the northern part while a valley area lies to the south. More mountains are further southwest. The panorama of other mountains includes the Hymettus to the northwest and the Penteli to the north.

The population was rural until the 1970s and the 1980s. The population became urban as suburban housing popped up in the 1980s and the 1990s, but the population dwindled and later slowed. Housing developments slowly continues to this day, and some are interspersed with farmlands or empty land.

 

Μαρκοπουλο

Αποτελεί συνέχεια παλιού Αρβανίτικου οικισμού στην Αττική με κατοίκους εγκατεστημένους εδώ και πολλούς αιώνες. Είναι από τις περιοχές, μαζί με την Κερατέα και το Κορωπί που γνώρισαν μεγάλη οικιστική ανάπτυξη μετά τα έργα που πραγματοποιήθηκαν στην ευρύτερη περιοχή το 2004. Δημιουργήθηκαν σημαντικά έργα στην περιοχή εξ αιτίας των Ολυμπιακών αγώνων (2004) με πιό αξιοσημείωτο την δημιουργία του νέου ιππόδρομου Αττικής και την μεταφορά σε αυτόν όλων των λειτουργιών του παλιού ιπποδρόμου στις Τζιτζιφιές. Η δημιουργία του ιπποδρόμου είχε ώς αποτέλεσμα να δημιουργηθούν και σημαντικά έργα οδοποιίας που έφεραν την αποσυμφόρηση στην περιοχή τις καλοκαιρινές περιόδους, καθώς έγινε και ο τελικός προορισμός της περίφημης Αττικής Οδού ενώ η σύνδεση με το Αεροδρόμιο των Σπάτων είναι άμεση. Έχασε ταυτόχρονα εξ'ολοκλήρου τον αγροτικό του χαρακτήρα και σήμερα είναι μια σύγχρονη κωμόπολη που τείνει συνεχώς σε όλο και μεγαλύτερη αστικοποίηση ύστερα απο τα έντονα πλεονεκτήματα που απέκτησε. Η πλειοψηφία των μονίμων κατοίκων παρ'όλα αυτά εξακολουθεί έντονα ακόμα και σήμερα να κρατάει σταθερούς οικογενειακούς δεσμούς συνέχειας με τους παλιότερους κατοίκους, χωρίς να έχουν χάσει τους δεσμούς αλληλογνωριμίας και προσωπικών σχέσεων μεταξύ τους. Το έδαφος είναι πολύ γόνιμο (κάτι το συνηθισμένο στα Μεσόγεια) και καλλιεργούνται σε αυτό πλήθος προιόντων με σημαντικότερα τα αμπέλια, τις ελιές και τις φυστικιές.

Το παραθαλάσσιο επίνειο του Μαρκόπουλου Πόρτο-Ράφτη τμήμα του ίδιου του Δήμου Μαρκόπουλου αποτελεί έναν απο τους πιό δημοφιλείς τόπους καλοκαιρινού παραθερισμού. Απέχει απο την πόλη του Μαρκόπουλου μόλις 10 χιλιόμετρα και συνδέονται άμεσα με δρόμο που τις καλοκαιρινούς μήνες έχει βεβαρυμένη φόρτιση. Χαρακτηριστικότερα σημεία του το λιμανάκι με τις πολυτελείς ταβέρνες, και ο κεντρικός παραλιακός δρόμος πλατύς και μονοδρομημένος με μεγάλες καφετέριες που καταλήγει στην κεντρική ελεύθερη πλάζ. Νοτιότερα ο δρόμος οδηγεί στο Αυλάκι που ανήκει επίσης στον Δήμο Μαρκοπούλου κοντά στα σύνορα με την Κερατέα. Ο κεντρικός παραλιακός δρόμος συναντά μεγάλες δυσκολίες προσπέλασης τους καλοκαιρινούς μήνες λόγω μποτιλιαρίσματος, και καταλήγει σε μεγάλή πλάζ με εκτεταμένα κέντρα αναψυχής. Σε όλο το μήκος του δρόμου στην εσωτερική πλευρά υπάρχουν μεγάλες καφετέριες και ταβέρνες.

Το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η περιοχή, καθώς και ολόκληρα τα Μεσόγεια, είναι η δημιουργία ολοκληρωμένου συστήματος αποχέτευσης και ύδρευσης. Στα όρια του δήμου περιλαμβάνεται και ο ιστορικού ενδιαφέροντος τόπος της Βραυρώνας. Σήμερα εξυπηρετείται από την Αττική Οδό και τον γειτονικό σιδηροδρομικό σταθμό "Κόμβος Κορωπίου". Επιπλέον, έχει κατατεθεί μελέτη για ανακατασκευή της παλιάς γραμμής Λαυρίου από το Κορωπί προς το Λαύριο, με ενδιάμεσους σταθμούς "Μαρκόπουλο", "Καλύβια", "Κερατέα". Αναμενόμενο μελλοντικό πρόβλημα στο Μαρκόπουλο εξ'αιτείας της προβλεπόμενης αύξησης της αστικοποίησης είναι η στενότητα των υπαρχόντων δρόμων στο κέντρο της πόλης, οι περισσότεροι των οποίων παρουσιάζουν άσχημες κακοτεχνίες στο οδόστρωμα. Η μορφή του εύφορου καλλιεργήσιμου εδάφους δημιουργεί σε περιόδους βροχοπτώσεων και έντονα προβλήματα λάσπης.

 

001_02821 100_01491 1DSC_85611 1DSC_85651 DSCF001511
DSCF00221 DSC_00111 DSC_00291 DSC_01871 DSC_27551
DSC_27571 DSC_27621 DSC_27771 DSC_27821 DSC_2902
DSC_31081 DSC_31291 DSC_3471 DSC_69441 DSC_72331
DSC_85221 DSC_85321 DSC_85361 DSC_85541 DSC_85611
DSC_85851 Dsc_21211 Dscf00391 Dscf00481 Dscf00501
img_001_0040_160104_17013 img_001_0060_2scn0001 img_001_0081_7scn0001 img_001_0086_98CF0026 img_001_0110_Dscf0004_1
img_001_0129_Dscf0011_1 img_001_0136_Dscf0012_2 img_001_0153_Dscf0022 img_001_0164_Dscf0031 img_001_0168_Dscf0035_1
img_001_0170_Dscf0037 img_001_0173_Dscf0043_1 img_001_0188_Dscf0074 img_001_0203_Dscf0120 img_001_0278_oscF0031

  

Απαγορεύεται κατά τον Ν.2121/1993 και κατά τη διεθνή σύμβαση της Βέρνης η αναδημοσίευση και γενικά η αναπαραγωγή ολική, μερική, περιληπτική η κατά παράφραση, η διασκευή, απόδοση του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιοδήποτε μέσο και τρόπο, μηχανικό, ηλεκτρονικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, άνευ προηγούμενης έγγραφης άδειας του Γιωργου Τρουλινου και τών συντελεστών της Ιστοσελιδας. Φωτογραφιες: Γιωργος Τρουλινος, Κειμενα: Wikepedia και Βικιπαίδεια

 

 

copyright 2011 landscapes.gr || Design & Development adtech.gr || All rights reserved