Preveli

The Holy Stavropegiac and Patriarchal Preveli Monastery of St. John the Theologian, known as the Monastery of Preveli, comprises two main building complexes, the ruined Lower Monastery of St. John the Baptist, and the currently operational Upper (Rear) Monastery of St. John the Theologian.

The monastery was probably founded in the Middle Ages, during the occupation of Crete by the Republic of Venice, its founder being a feudal lord named Prevelis. It developed over several centuries as a religious and cultural centre for the local population. After the Ottoman Turkish occupation of the island, Abbot Melchissedek Tsouderos led a group of rebels in the Greek War of Independence in 1821, one result of which was that the monastery was destroyed, but later rebuilt. In 1866 and 1878, the monastery was again active in organising rebellions against the Turks, which helped contribute to Crete's eventual independence and then its political union with Greece.

In the Battle of Crete in 1941, Agathangelos Lagouvardos helped supply British, Australian and New Zealand troops on the island, and provided shelter for them. A group of Australian soldiers protected by the monastery managed to secure their rescue by submarine from the island at Preveli Beach. After this was discovered, the Lower Monastery was destroyed by German forces.

The upper monastery contains numerous religious relics and icons, and many of its buildings, now heavily restored, are open to the public. There are also a number of monuments to the work of the monastery during the Second World War, many of them financed by rescued Australian former soldiers. Among the Allied soldiers to receive shelter and assistance from the monastery of Preveli during WWII was Australian Corporal Geoff Edwards. In commemoration, he settled the seaside hamlet of Margaret River in Western Australia calling it Prevelly. A small producer of premium wines from the Margaret River region also bears the name Preveli.

Preveli beach and lagoon (Greek Λίμνη του Πρέβελη), sometimes known locally as "Palm Beach", is located below the monastery, at the mouth of the Kourtaliótiko gorge. Behind the beach is an extensive glade of palm trees. The beach is regularly served by tourist boats from the nearby resort of Plakias. On August 22, 2010, a large proportion of the palm grove was destroyed in a fire but today in 2011 has totally and rapidly naturally re-generated .

Despite fears that the palm grove was being believed that had been completely destroyed by this fire, now there are many positive signs that P. theophrasti not only is able generally to re-generate successfully but the oldest and youngest palms of this palm forest too, have been totally re-generated until today in summer of 2011.

 

Πρεβελη

Η Πρέβελη είναι περιοχή του Νομού Ρεθύμνης κοντά στο Λιβυκό πέλαγος με την ομώνυμη Μονή και την διάσημη παραλία με το παραποτάμιο της φοινικόδασος με μήκος 1-2 χλμ μέσα σε φαράγγι, που συνθέτει μοναδικό εξωτικό τοπίο στο νότο της Κρήτης και με μεγάλο το ενδιαφέρον της τουριστικής κίνησης εκεί κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Το μεγαλύτερο μέρος του φοινικοδάσους στην Πρέβελη αποτεφρώθηκε στη μεγάλη πυρκαγιά που ξέσπασε στην περιοχή, τα ξημερώματα της Κυριακής 22 Αυγούστου 2010. Σχεδόν το 70% του δάσους καταστράφηκε. Το φοινικοδάσος της Πρέβελης όμως, χάρις στην πυρανθεκτική άγνωστη μέχρι πρόσφατα ιδιότητα που διακρίνει τον φοίνικα του Θεοφράστου, κατάφερε μόνο μέσα στο επόμενο φθινοπωρινό 3μηνο του 2010 όχι μόνο να αναγεννηθεί, αλλά και να διατηρήσει στη ζωή τους ίδιους "αποτεφρωμένους" ενήλικους φοίνικες του Θεοφράστου. Παράλληλα φύτρωσαν και νέοι σπόροι. Για να βοηθηθεί η φυσική αναδάσωσει έγινε προσπάθεια το δάσος να προστατευθεί από τη βόσκηση και το ποδοπάτημα.

Η Ιερά Σταυροπηγιακή και Πατριαρχική Μονή Πρέβελη βρίσκεται στα νότια του Ν. Ρεθύμνης, και υπάγεται στην Επισκοπή Λάμπης και Σφακίων της οποίας αποτελεί το ιερώτερο τμήμα.
'Εχει πλούσια ιστορία και ένδοξο παρελθόν λόγω της ενεργούς συμμετοχής των αδελφών μοναχών της σε όλους τους εθνικούς αγώνες για την ελευθερία και τη μόρφωση του Λαού μας. Γι'αυτό χαίρει ιδιαίτερης εκτίμησης και σεβασμού σε ολόκληρη τη Κρήτη.
Σήμερα το Μοναστήρι αυτό με μια νέα μοναστική Αδελφότητα και μέσα από τον πανάρχαιο Κοινοβιακό θεσμό του μοναχισμού, θέλει, επιδιώκει και στοχεύει να δώσει με μια δυναμική πνευματική και λατρευτική παρουσία τη δική του ορθόδοξη μαρτυρία λατρείας στο Θεό και αγάπης για τον άνθρωπο, βοηθώντας τον να βρεί ξανά το αληθινό νόημα της κατά Χριστόν ζωής. 

Ευθύς μετά τη κατάληψη της Κρήτης από τους Γερμανούς, στο Μοναστήρι άρχισαν να συγκεντρώνονται στρατιώτες που είχαν αποκλειστεί, 'Ελληνες, Αυστραλοί, Νεοζηλανδοί και Άγγλοι, για να διασωθούν τελικά με υποβρύχια στη Μέση Ανατολή από τη περιοχή της Λίμνης και με ενέργειες του ηγουμένου Αγαθαγγέλου. 'Ετσι και το 1941 το μοναστήρι εκπληρώνει τον ιστορικό του προορισμό, όπως και παλαιότερα. 

Στις 25-8-1941 οι Γερμανοί κατέστρεψαν το μοναστήρι και πολλοί μοναχοί οδηγήθηκαν στις φυλακές των Χανίων. Στα τέλη του 1943 η Μονή είχε αναλάβει τις δυνάμεις της και μπορούσε να ανταποκριθεί και πάλι στο έργο της. 

 

crete-149 crete-185 crete-187 crete-189 crete-208

  

Απαγορεύεται κατά τον Ν.2121/1993 και κατά τη διεθνή σύμβαση της Βέρνης η αναδημοσίευση και γενικά η αναπαραγωγή ολική, μερική, περιληπτική η κατά παράφραση, η διασκευή, απόδοση του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιοδήποτε μέσο και τρόπο, μηχανικό, ηλεκτρονικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, άνευ προηγούμενης έγγραφης άδειας του Γιωργου Τρουλινου και τών συντελεστών της Ιστοσελιδας. Φωτογραφιες: Γιωργος Τρουλινος, Κειμενα: Wikepedia και Βικιπαίδεια

 

 

copyright 2011 landscapes.gr || Design & Development adtech.gr || All rights reserved