Agios Germanos

Agios Germanos, is a village in the Prespes Municipality in West Macedonia, Greece. Agios Germanos is located at an altitude of approximately 1,100 meters (3,606 feet), on a hillside, part of the Varnoundas Mountains. It is 7 kilometers (4.3 mi) from the Prespes lakes, which can be seen from a panorama location of the village. Agios Germanos lies 45 km (28 mi) from Florina, and 44 km (27 mi) from Kastoria.

The village is the only village in the Prespes region that has preserved all of the old stone houses. The Byzantine church that forms the nucleus of the present village dates to the beginning of the 11th century. It has very interesting frescos painted in three different phases. Nearby, the church of Agios Athanasios was built at the end of the 18th century.

The village is especially known among tourists for hiking, bird watching and the Agios Germanos river with falls, which has the endangered species of the Salmo trutta peristericus trout. Agios Germanos river is on the northeast of the village. One can also see the restored water mills along the river.

Following the paths, one can reach the impressive mixed fir-beech forests,and the summits of Kitsevo or Despotiko (2,177m). The Sarakatsani, nomadic shepherds from Thessaly, have the tradition of bringing their herds to graze on these mountains every year from May to October.

Just north of the village is an early 20th-century church built by Steven Doinidis. This church is kept up by the villagers, who number just over 200 as of 2008.

 

Αγιος Γερμανος

Ο Άγιος Γερμανός είναι ορεινό χωριό του νομού Φλώρινας. Βρίσκεται πάνω σχεδόν στα σύνορα Ελλάδας - ΠΓΔΜ, πάνω από την λίμνη μεγάλη Πρέσπα και σε υψόμετρο 1.040 μέτρων. Ο Άγιος Γερμανός ανήκει στον δήμο Πρεσπών και ο πληθυσμός του σύμφωνα με την απογραφή του 2001 είναι 231 κάτοικοι.

Ο Άγιος Γερμανός αποτελούσε το κεφαλοχώρι της περιοχής των Πρεσπών και γνώριζε μεγάλη ακμή κατά το παρελθόν. Μέχρι το 1913, μεγάλο μέρος του πληθυσμού του ήταν Σλαβόφωνοι. Η ονομασία του χωριού οφείλεται στον ομώνυμο ναό του 10ου αιώνα, και διατηρήθηκε καθ' όλη τη διάρκεια της Οθωμανικής περιόδου, με τον παρεφθαρμένο τύπο "Γέρμαν", ενώ το 1926 καθιερώθηκε η ονομασία Άγιος Γερμανός. Η ύπαρξη του χωριού πιθανολογείται από τις αρχές του 10ου αιώνα, όποτε ανεγέρθηκε και ο ομώνυμος ναός. Σημαντικοί Μακεδονομάχοι του χωριού, ήταν ο Αλέξιος Αλεξούδης, ο Ιωάννης Δαμούλης, ο Νικόλαος Κουτσούκης, ο οπλαρχηγός Στέργιος Μίσιος, ο Κωνσταντίνος Νάιδος και η Ελένη Χατζοπούλου (1896 - 1976) αγωνίστηκαν για την υπεράσπιση του Ελληνισμού της περιοχής απέναντι στους Βούλγαρους κομιτατζήδες και την Οθωμανική αυθαιρεσία.

Σήμερα το χωριό αξιοποιείται τουριστικά εκμεταλλευόμενο την τουριστική κίνηση προς τον εθνικό δρυμό των Πρεσπών.

 

01 02 03 04 05
06 07 08 09 10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25

 

Απαγορεύεται κατά τον Ν.2121/1993 και κατά τη διεθνή σύμβαση της Βέρνης η αναδημοσίευση και γενικά η αναπαραγωγή ολική, μερική, περιληπτική η κατά παράφραση, η διασκευή, απόδοση του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιοδήποτε μέσο και τρόπο, μηχανικό, ηλεκτρονικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, άνευ προηγούμενης έγγραφης άδειας του Γιωργου Τρουλινου και τών συντελεστών της Ιστοσελιδας. Φωτογραφιες copyright: ΝΕΛΛΑ ΘΕΟΤΟΚΑΤΟΥ all rights reserved -- Κειμενα: Wikepedia και Βικιπαίδεια

 

 

copyright 2011 landscapes.gr || Design & Development adtech.gr || All rights reserved