Stemnitsa Arcadia

Stemnitsa is a mountain village in the municipal unit of Trikolonoi, Arcadia, Peloponnese, Greece. It was the seat of the former municipality Trikolonoi. Stemnitsa is considered one of the most beautiful villages in Arcadia, due to its picturesque location and its historical churches and mansions. It is situated at the western edge of the Mainalo mountains, above the left bank of the river Lousios, at about 1050 m elevation. Stemnitsa is 6 km southeast of Dimitsana, 9 km northeast of Karytaina, 18 km northwest of Megalopoli and 26 km west of Tripoli. In 2001 Stemnitsa had a population of 437.

In the 7th and 8th century Slavs settled in the Peloponnese. The name Stemnitsa has Slavic roots and means "woodland". After the fall of Constantinople in 1453 the Peloponnese was occupied by the Ottoman Empire. Due to its remote location Stemnitsa served as a relatively safe haven from the Ottomans, and it became a centre of Greek culture and religion. Many old churches from this period have been preserved. The church of Bafero was built in 1185 and the Zoodochos in 1433. The two larger churches are Ai-Giorgis and Agia Paraskevi. The first mention, some say, of the word Stemnitsa, was found in Ottoman taxation documents dated 1512-1515 where the number of families appeared to be about 120. This information was published by professor John Alexandropoulos. In the Grimani Venetian Census report Stemnitsa was shown as the most populous village in Gortynia with 925 people.

Stemnitsa was a shelter for the Kolokotronis clan and other fighters of the Greek War of Independence. After the revolution of March 25, 1821, from the end of May to mid of June 1821, it served as the first seat of the "Peloponissiaki Gerousia", the temporary government of the liberated Peloponnese. The Gerousia met at the monastery of Zoodochos Pigi. Stemnitsa was known for its gold- and silversmiths, as well as other crafts. Since the 1970s, there is a public funded gold and silver smithery school in Stemnista.

Stemnitsa has a folklore museum. It includes various exhibitions regarding the traditional way of Stemnitsa life in the past including how candles were made, a jeweler's workshop, a shoe repair shop and a copper tinning representation. It also houses an extensive selection of Byzantine icons, old costumes, copper- ware, guns and jewelry.

 

Στεμνιτσα - Αρκαδια

Η Στεμνίτσα είναι ορεινό χωριό του δήμου Γορτυνίας της Αρκαδίας. Χτισμένη στο Μαίναλο και σε ύψος 1080 μέτρων είναι χαρακτηρισμένη ως παραδοσιακός οικισμός. Η απόσταση από την Αθήνα είναι 220 χιλιόμετρα και 45 χιλιόμετρα από την Τρίπολη. Ο πληθυσμός της σύμφωνα με την απογραφή του 2001 είναι 412 κάτοικοι.

Η περιοχή είναι από την αρχαιότητα γνωστή ως Υψούς. Σύμφωνα με τη μυθολογία, η αρχαία Υψούς χτίστηκε από τον Υψούντα, έναν από τους πενήντα γιους του βασιλιά της Αρκαδίας Λυκάονα. Αναφορά για την Υψούντα γίνεται και από τον Παυσανία στα “Αρκαδικά”. Είναι άγνωστο πότε ακριβώς μετονομάστηκε σε Στεμνίτσα αλλά εικάζεται ότι έγινε τον 7ο αιώνα μ.Χ., μετά την εποίκιση των περιοχών από Σλάβους, καθώς Στεμνίτσα σημαίνει τόπος δασώδης και σκιερός στα σλαβικά. Γνώρισε μεγάλη ακμή κατά τη βυζαντινή περίοδο, όταν ήταν γνωστές οι στεμνιτσιώτικες καμπάνες.

Στην επανάσταση του '21 έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο. Ήταν η έδρα του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη που την αποκαλούσε χωριατοπούλα του Μοριά. Ως επακόλουθο του ρόλου της στον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα διατέλεσε έδρα της πρώτης Πελοποννησιακής Γερουσίας και πρώτη άτυπη πρωτεύουσα του επαναστατημένου Ελληνικού έθνους για μια ημέρα-27 Μαΐου του 1821-ημερομηνία κατά την οποία έλαβε μέρος η Ά Πελοποννησιακή Γερουσία στην Ι.Μ. Χρυσοπηγής στη Στεμνίτσα. Από τη Στεμνίτσα καταγόταν ο Δημήτριος Σφήκας, αγωνιστής της Ελληνικής Επανάστασης του 1821, ο οποίος είχε πάρει μέρος στην περίφημη Μάχη του Σκουλενίου (17 Ιουνίου 1821), ενός χωριού της σημερινής Ρουμανίας. Μεγάλης ιστορικής σημασίας έχουν και οι "Αναμνήσεις" του για τα γεγονότα του 1821 στη Δακία.

Λόγω του δύσβατου εδάφους της περιοχής ο κόσμος στράφηκε προς το εμπόριο και την αργυροχρυσοχοΐα. Στη Στεμνίτσα υπάρχει και η σχολή Αργυροχρυσοχοΐας του Τ.Ε.Ε. Στεμνίτσας.

Η Στεμνίτσα υπήρξε έδρα του Δήμου Τρικολώνων που λειτούργησε την περίοδο 1835-1912 καθώς και του σύγχρονου δήμου Τρικολώνων που λειτούργησε την περίοδο 1999-2010.[1] Στο διάστημα 1912-1995 αποτέλεσε ξεχωριστή κοινότητα, ενώ στο σύντομο διάστημα 1995-1998 αποτέλεσε έδρα του Δήμου Στεμνίτσας που αποτέλεσε συνέχεια της κοινότητας [2] Από το 2011 ανήκει στον Δήμο Γορτυνίας.

Η Στεμνίτσα αποτελεί δημοφιλή τουριστικό προορισμό καθ'όλη την διάρκεια του έτους. Στην Στεμνίτσα λειτουργούν αρκετοί παραδοσιακοί ξενώνες και πολυτελές ξενοδοχείο. 

 

01 02 03 04 05
06 07 08 09 10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31 32 33 34 35
36 37 38 39 40

 

Απαγορεύεται κατά τον Ν.2121/1993 και κατά τη διεθνή σύμβαση της Βέρνης η αναδημοσίευση και γενικά η αναπαραγωγή ολική, μερική, περιληπτική η κατά παράφραση, η διασκευή, απόδοση του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιοδήποτε μέσο και τρόπο, μηχανικό, ηλεκτρονικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, άνευ προηγούμενης έγγραφης άδειας του Γιωργου Τρουλινου και τών συντελεστών της Ιστοσελιδας. Φωτογραφιες copyright: ΝΕΛΛΑ ΘΕΟΤΟΚΑΤΟΥ Κειμενα: Wikepedia και Βικιπαίδεια

 

 

copyright 2011 landscapes.gr || Design & Development adtech.gr || All rights reserved