Ποταμος

Ο Ποταμός είναι το μεγαλύτερο χωριό των Κυθήρων. Σύμφωνα με την απογραφή του 2011 έχει 476 μόνιμους κατοίκους. Είναι κτισμένος σε υψόμετρο 346 μέτρων στο βόρειο τμήμα του νησιού. Το χώριο παρουσιάζει αξιόλογη εμπορική κίνηση όλη τη διάρκεια του χρόνου, ενώ κάθε Κυριακή διοργανώνεται παζάρι με ντόπια γεωργικά και κτηνοτροφικά προϊόντα στην κεντρική πλατεία. Αποκαλείται επίσης «της Κυράς το χωριό» εξαιτίας της εικόνας της Παναγίας από τα Ιεροσόλυμα που βρίσκεται στο ιερό ναό της Παναγίας της Ιλαριώτισσας και ήταν γνωστό ως το Villa Grande (Mεγάλο Xωριό). Στον Ποταμό λειτουργούν πολλά καταστήματα, ξενοδοχεία και γραφεία. Θεωρείται επίσης το πολιτικό κέντρο του νησιού. Στο χωριό πάρθηκε η απόφαση τα Κύθηρα να αυτονομηθούν το 1917 και συνταχθούν με τον Ελευθέριο Βενιζέλο και ήταν έδρα της Αντίστασης στο Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Στον Ποταμό σώζονται αρκετά παραδοσιακά σπίτια μαζί με κάποια νεοκλασσικά σπίτια. Τη δεκαετία του 1970 κατασκευάστηκε στον ποταμό του Κασιμάτειο Γηροκομείο. Πίσω από το γηροκομείο βρίσκεται το αγγλικό σχολείο. Ο Ποταμός έχει φιλαρμονική ορχήστρα και ανοικτό θέατρο. Στο Ποταμό βρίσκεται επίσης το Γενικό Νοσοκομείο-Κέντρο Υγείας Κυθήρων, γνωστό ως «Τριφύλλειο Ίδρυμα Κυθήρων». Το νοσοκομείο εγκαινιάστηκε το 1953. Κοντά στο δρόμο που συνδέει τον Ποταμό με την Αγία Πελαγία Κυθήρων, ένα τουριστικό θέρετρο στο βόρειο τμήμα του νησιού, βρίσκεται η γέφυρα του Ποταμού που κατασκευάστηκε επί Αγγλοκρατίας. Κοντά στον Ποταμό βρίσκεται η Μονή του Οσίου Θεοδώρου, η οποία κατασκευάστηκε τον 12ο και 13ο αιώνα, και η Παληόχωρα Κυθήρων, η οποία καταστράφηκε το 1537 από τον Χαϊρεντίν Μπαρμπαρόσσα. 

 

Potamos

Potamos is the largest village of Kythera. According to the 2011 census it has 476 permanent residents. It is built at an altitude of 346 meters in the northern part of the island. The area has significant commercial traffic throughout the year, with a marketplace featuring local agricultural and livestock products on the main square every Sunday. It is also called the "Lady of the Village" because of the image of the Virgin Mary from Jerusalem located in the Holy Temple of the Virgin Mary of Hilarion and was known as Villa Grande (Big Village). There are many shops, hotels and offices in Potamos. It is also considered the political center of the island. The village decided to invade Kythera in 1917 and join Eleftherios Venizelos and was the seat of the Resistance in World War II.

Several traditional houses are preserved in the River along with some neoclassical houses. In the 1970s it was built on the river of Kasimateio Nursing Home. Behind the nursing home is the English school. The River has a philharmonic orchestra and an open theater. Also located in Potamos is the Kythera General Hospital-Health Center, known as the "Trifylon Kythera Foundation". The hospital was inaugurated in 1953. Near the road connecting the River with Agia Pelagia of Kythira, a tourist resort in the northern part of the island, is the River Bridge built during the British occupation. Close to the River is the Monastery of Saint Theodoros, built in the 12th and 13th centuries, and the Paliochora of Kythira, which was destroyed in 1537 by Hairentin Barbarossa.

01 02 03 04 05
06 07 08 09 10

 

Απαγορεύεται κατά τον Ν.2121/1993 και κατά τη διεθνή σύμβαση της Βέρνης η αναδημοσίευση και γενικά η αναπαραγωγή ολική, μερική, περιληπτική η κατά παράφραση, η διασκευή, απόδοση του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιοδήποτε μέσο και τρόπο, μηχανικό, ηλεκτρονικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, άνευ προηγούμενης έγγραφης άδειας του Γιωργου Τρουλινου και τών συντελεστών της Ιστοσελιδας. Φωτογραφιες copyright: ΝΕΛΛΑ ΘΕΟΤΟΚΑΤΟΥ Κειμενα: Wikepedia και Βικιπαίδεια

 

 

copyright 2011 landscapes.gr || Design & Development adtech.gr || All rights reserved